Total Pageviews

Tuesday, November 8, 2011

New in collection..

         Habis seminggu satu Pesta Flora di Kulim tempoh hari, ni la yang dibawa balik.. Memang tak boleh tahan tengok orkid..Apa nak buat...janji happy..!        

         Another Flora Fest ended, This is what I've got..another batch of new orchids !, Well.. I can't help myself..lol.. here's the plants that I've bought during the event recently..
 



 
1. Dendrobium (chrysotoxum x palpebrae)
2. Lc. Wattana Gold x Yen Surprise
3. Epidendrum paniculatum
4. White Cattleya hybrid noID
5. Cymbidium Hybrid noID
6. Dendrobium hybrid
7. Clowesetum hybrid noID
8. Arundina Graminifolia
9. Paphiopedilum richardsianum
10. Angraecum eiclerianum
11. Dendrobium cymboglossum
12. Cattleya hybrid noID
13. White Cattleya hybrid noID
14. Dendrobium (griffithianum x thrysiflorum)




Ok..sekarang masanya untuk menanam semula, bukan semua tetapi mana-mana pokok yang perlu..Poko-pokok yang tak ada nama tu kena cari kemudian la..

Ok..Now Its time to do some repotting..! Those plants with noID I have to find their identification later..
 





I also like to garden. I grow things, vegetables, flowers... I particularly like orchids. I raise orchids. 
- Beau Bridges

1 comment:

  1. Wow jealousnya saya tengok tuan boleh dapat sebegitu banyak pokok orkid, dah la tu kebanyakan spesies yang susah nak dapat lagi tu.

    ReplyDelete