Total Pageviews

Wednesday, October 26, 2011

Jalan-jalan jumpa orkid : Cameron Highlands

        2 weeks ago I went to Cameron Highlands again..this time just accompanying my younger brother and his friends..So I'm not looking for orchids exactly, but here, anywhere you look, orchids are everywhere..While I was there, we went to MARDI Agrotechnology Park, the place is quite new I think.. Theres a lot of plants on display, such as garden plants, herbs, vegetables even grapes and apples..all divided into their own section..Looking around, I've found an orchid garden situated near the the garden with water fountain...well, what I'm waiting for...More info about Cameron Highlands here and here..

        2 minggu lepas, entah macam mana, tetiba pergi ke Cameron Highlands lagi..Kali ni bukan dengan niat nak cari orkid pun..saja berjalan-jalan..semasa di sana sempatlah melawat MARDI Agrotechnology Park..Sebelum ni tak perasan pulak ada taman ni, rasanya agak baru dibuka..nak masuk kena la RM3..Di taman tu ada banyak juga seksyen untuk pokok hiasan,ada juga pokok untuk makanan, buah-buahan seperti anggur, pokok epal pun ada..Tapi biasalah kalau dah gila orkid, yang tu dicari dulu, tup-tup jumpa la satu tempat yang dikhususkan untuk orkid, tapi di sini ada orkid liar sahaja ada la 1% orkid hibrid yang sesat kat sini..apa lagi snap gambar puas puas..








 Epidendrum growing near the orchid garden. 
Epidendrum ni tumbuh kat taman dekat rumah orkid tu..


 Close up..


 A view from the entrance, unfortunately the place was closed..
So I just have to take pictures from the outside..
Nak masuk tak boleh, tutup, jadi kena jenguk ambil gambar dari luar saja le..


 Pholidota gibbosa


 Another angle of some of the wild orchids on display. 
 99% orkid di sini adalah spesis liar. Ada la nampak satu, dua orkid hibrid..


   Phaius callosus                           Pholidota species


 Oberonia species                          Coelogyne species


 A view from the other side of the orchid garden..


 Orchids were left to grow with minimal disturbance...

 
 Another view..Nak masuk tak boleh,
jadi nak tengk nama-nama orkid susah lah..


 Agrostophyllum species


Tempat ni 'semak' sedikit macam kurang penjagaan,
maklumlah orkid kat sini tumbuh macam lalang, campak di mana pun boleh hidup..Kalau pihak pengurusan touch-up sikit dah ok dah..


 Bulbophyllum species


 Dendrochilum species


 Coelogyne species


 I think this is Sobralia from the look of it leaves, there are no flowers, 
only the seed pod.


 Dendrobium sanguinolentum


  I'm, not sure what is this, possibly Chelonistele species, related to celogyne..


 Dendrobium species


Various species of orchids that grows on a moss covered giant tree fern
just outside the the orchid garden..
Ni pokok kat sebelah rumah orkid tu, penuh dengan anak-anak orkid..





Forests, lakes, and rivers, clouds and winds, stars and flowers, stupendous glaciers and crystal snowflakes
- every form of animate or inanimate existence, leaves its impress upon the soul of man. 
- Orison Swett Marden
 

1 comment: